Mirosul este un simț important în interacțiunile sociale iar recent s-a
descoperit că acesta poate oferi chiar informații cu privire la anumite
trăsături de personalitate. Astfel, într-un studiu realizat recent (Assessing
Personality Using Body Odor: Differences Between Children and Adults- aprilie
2013), A. Sorokowska susține că mirosul suplimentează informațiile oferite de
văz și auz, contribuind la prima impresie cu privire la anumite trăsături de
personalitate.
Mirosul reprezintă o variabilă importantă în interacțiunile umane. Există
studii care au demonstrat faptul că mirosul unei persoane este implicat în
alegerea unui partener ( de exemplu, oferind informații cu privire la
compatibilitatea genetică) sau la formarea atașamentului inițial în relația
mamă-copil. De asemenea, poate indica nivelul de fertiliate al unei femei sau
permite recunoașterea individuală. Mai nou, se pare că mirosul ne poate ajuta
la obținerea de informații cu privire la anumite trăsături de personalitate:
nevrotism, dominanță și extraversie. Există anumiți factori care influențează
mirosul corporal dar și trăsăturile de personalitate menționate mai sus.
Rezultatele studiului menționat au arătat că atât copiii cât și adulții pot
evalua nevrotismul după miros. În rândul adulților s-a descoperit de asemenea o
corelație pozitivă între dominanța auto-evaluată și modul în care suntem
percepuți de ceilalți, pe baza mirosului.Copiii nu au reușit să evalueze corect
această trăsătură în funcție de miros. Nu a fost găsită nicio corelație între
miros și extraversie.
Deși insuficient studiată, acest studiu reprezintă o dovadă în sprijinul ideii că mirosul
corporal poate oferi informații importante cu privire la trăsăturile de
personalitate și că mirosul poate contribui la acuratețea primelor impresii
alături de văz și auz.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu