marți, 26 august 2014

Proiectul “World Well-Being”


În ultimii ani, rețeaua de socializare Facebook a cunoscut o răspândire extraordinară, din ce în ce mai multe persoane creându-și conturi și petrecând perioade semnificative de timp online. O întrebare răspândită este dacă profilul de Facebook al unui utilizator poate reflecta cu adevărat personalitatea acestuia. O echipă de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania a încercat să răspundă la această întrebare, astfel luând naștere proiectul „World Well-Being”. În  cadrul proiectului, cercetătorii folosesc statusurile de pe Facebook pentru a descoperi elemente comune în cuvintele folosite de diferite grupuri distincte din punct de vedere al vârstei, genului sau trăsăturilor de personalitate.
Participanții la acest studiu au fost rugați să descarce o aplicație Facebook denumită „My Personality” care le cerea să completeze un test de personalitate și să își indice vârsta și genul. În plus, această aplicație le urmărea actualizările statusurilor de pe Facebook. Ulterior, printr-un proces denumit analiza diferențială a limbajului, au fost izolate cuvintele corelate cel mai frecvent cu o anumită vârstă, un anumit gen sau trăsătură de personalitate.
Până în momentul de față au fost publicate rezultat cu privire la introversiune/extraversiune, deschidere mentală,vârstă, satisfacția cu viața, etc.
Astfel, în timp ce persoanele introvertite tind să folosească cuvinte precum anime, manga, zombie, citit, depresie, online, zombie, etc., extroverții fac apel deseori la cuvinte precum petrecere, plajă, te iubesc, weekend, fotbal, cină, fete, băieți, etc.
În ceea ce privește deschiderea mentală, oamenii cu un scor ridicat în ceea ce privește acest aspect folosesc predominant cuvinte cum ar fi vise, univers, poezie, muzică, lumea, moarte, suflet, cărți, scris, societate în timp ce persoanele cu un scor scăzut folosesc deseori cuvinte greșite și fac multiple greșeli gramaticale.
Cu privire la vârstă, cercetătorii au descoperit că, în comparație cu un adolescent, este mult mai probabil ca o persoană de vârsta a treia să folosească cuvântul „plictisit” sau să se simtă „mândră”. Persoanele de 25 ani folosesc deseori cuvântul „beat”, în timp ce persoanele de 55 ani vorbesc despre „vin”.
Din punct de vedere al satisfacției cu viața, comunitățile fericite vorbesc adesea despre sport- fitness, Zumba, sala de gimnastică precum și despre voluntariat sau a dona bani în timp ce în comunitățile mai puțin satisfăcute cu nivelul lor de viață folosesc deseori cuvinte precum „plictisit” sau „obosit”.
Deși multe dintre rezultatele sunt predictibile, acestea au adus un plus de cunoaștere în ceea ce privește legăturile create între cine suntem, cum ne trăim viața și cuvintele pe care le utilizăm pentru a ne prezenta în fața lumii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu